júl
11

hétfő

Hétfő délelőtt még otthon voltam, készülődtem pakolásztam. Majd ebéd után elindultam a pályaudvarra, persze kb. egy órával előbb kiértem, mert már annyira nem tudtam otthon maradni. Megvettem a visszafelé útra a jegyet, amit persze először a nőci rosszul adott, de utána kicseréltettem. Még az olaszom úgy látszik nem egyértelmű. Majd 3 körül elindult a vonat…Olaszország nagy része ismerős volt, de amikor közeledtem az Alpok felé, már érezhető volt a különbség. Az első sokk akkor ért, amikor havas hegycsúcsokat pillantottam meg. MIII május végén hó?? ez azért elég durva. Nem először jövök rá, h nekem ezek a zöld hegyek és dombok a szerelmeim:D annyira tetszik, h minden zöld, madárcsicsergés mindenhol, tehenek legelnek, meg birkák. ooo annyira szép volt…főleg az, amikor még egy hegyi tavacskát is megláttam, akkor már teljesen kész voltam…ilyen nincs a valóságban. kb. 4 óra utazás után értem Zürichbe, aminek hatalmas pályaudvara van. hála égnek a svájciak mindent precízen kiírnak. Így nagyon könnyen megtaláltam a csatlakozást. még egy óra vonatút Buchsba, ami egy svájci falucska és innen lehet megközelíteni  Vaduz. Itt ért az első meglepetés…mert iiiszonyat hideg volt. vagyis én kb. nyárból mentem a kora tavaszba… amire persze nem számítottam. de hát nem hozhatom el az egész ruhatáramat. % perc várakozás után megláttam Gyesát, amit felém fut, már is jobban éreztem magam. Átbuszoztunk Vaduzba…a hely gyönyörű, egy völgy, amit magas havas!! hegyek vesznek körül… Kicsomagoltam és Gyesa körbevezetett a koliban.

kedd

ekkor sem változott sokat az idő, ugyan úgy esett az eső és be volt borulva. Gyesának délelőtt suliba kellett mennie, én meg a koliban maradtam rajzolgatni, délben együtt ebédeltünk, majd bementem vele az egyetemre, h körbevezessen. Annyira más, mint a milanói vagy az otthoni egyetem, mert a diákok itt bent dolgoznak. De erről nem írok sokat, annyira nem izgi. (de azért elég irigy voltam, főleg,h minden olyan felszerelésük megvan a makettezéshez, ami nekünk nincs) Vacsira visszamentünk a koliba és utána kicsit sétáltunk Vaduzban… Gyesa megmutatott egy-két új házat. Annyira jó, h itt nyugodtan elfér egymás mellett a régi stílus és a modern. Ja és persze meg mindig le voltam nyűgözve a táj miatt…amire Gyesa azt mondta, h úgyis megunom hamar. (nem így lett) Lesétáltunk a Rajna partjára is, végül egy nagy kerülővel eljutottunk a városközponthoz is. Ahol a Kunstmúzeum és a parlament található..Annyira gyönyörű épületek voltak, egyszerűen hihetetlen. Az a jó az itteni házakban, h még az utolsó kis sarkot is gondosan építik meg. na és persze a kevesebb több elve itt maximálisan érvényesül. Na persze nem vittem fényképezőt, de azért a képek nem maradtak el. Séta után suli majd haza.

szerda

Délelőtt Gyesa megint suliban, én meg….ööö aludtam egy „kicsit” :D Ebéd után sétáltunk megint a városban, h megcsinálhassam a képeket. meg persze új helyeket is felfedeztünk.

csütörtök

Délelőtt elmentünk Feldkirchbe, ami Ausztriában található, ahol sétáltunk egyet a városban. Ez a város különbözik Vaduztól, mert igazi város hangulata van, apró sikátorokkal és piacterekkel. Itt is bebizonyosodott, h a régi nagyon jól megfér az újjal. Az tudni kell erről a régióról, h a határ mint fogalom annyira nem létezik, jó persze ott van az őrbódé, de teljesen normális az, h a helyi buszjárattal könnyen átjuthatunk Svájcba és Ausztriába is. Így voltam 3 nap alatt 3 országba:D Este hivatalosak voltunk egy grillpartira, de sajnos a rossz időjárás miatt, „csak” a feldkirchi öreg vár éttermében kajáltunk. Viszont ott egy akkora rántott húst, h a fele bőven elég volt nekem, meg utána egy kis apfelstrudelt. A vacsora után meg elmentünk egy ír sörözőbe, kicsit kocsmázni:D

péntek

A pénteki program Buchs megnézése volt. Ez egy svájci falu, ahová hétfőn érkeztem. A legszebb látnivaló a helyi tó volt,és a mellette levő vár. Ezen a napon sütött ki először a nap, így gyönyörű időt töltöttünk el a tó partján. Miközben kb. minden kacsát lefotóztam, aki közel jött:D Vaduzba visszatérve felmásztunk egy kicsit a hegyre, h Gyesa egyik projectjéhez farönköt gyűjtsünk. amit elég keservesen de lehoztunk a hegyről. Majd később az csoporttársával fel is dolgoztak a maketthez.

szombat

A tökéletes nap. Reggel korán keltünk és elmentünk Feldkirchbe venni egy pár dolgot, meg egy bikinit nekem. :D Amikor visszaértünk a koliba rögtön indultunk is grillezni néhány sráccal. Egy közeli várromhoz mentünk, ahol nagyon jót sütögettünk. Délután meg irány a strand, ahol sokat napoztam (le is égett a vállam) röpiztünk, fürödtünk. Annyira durva volt, h fürdőruhában napozok a medencében és közbe a havas hegyeket nézem. Jaaaj de visszasírom azt a napot. Este hivatalosak voltunk egy szülinapi buliba, ahol a szülinapos indiai srác főzött. Mindenkinek!! annyi kaja volt, h sztem maradt is, pedig nagyon sokan voltunk. (bár azt nem biztos, h meg tudnám mondai, h mit ettem)

vasárnap

A szombati buli után hiába akartam volna pihenni, nem lehetett, mert fel kellett mászunk az egyik közeli várromhoz, ahol a Gyesáéknak kellett egy videót csinálni. Hát fárasztó volt az út felfelé, de annál inkább megérte felmenni a gyönyörű kilátás miatt. Ebédre visszaértünk, és utána a nap hátralevő részét végigdolgoztunk.

hétfő

Délelőtt a Gyesa még bement suliba én addig összepakoltam, együtt ebédeltünk, majd 2 felé elindultunk, mert 3kor indult a vonatom haza. Könnyes búcsú:( Majd a hazaút. Mikor megérkeztem Milanóba annyira furcsa minden...teljesen más volt Liechtenstein után... (jó pár napba telt mire újra hozzászoktam a koszhoz, a zajhoz és a tömeghez)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruggiamilano.blog.hu/api/trackback/id/tr892144216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása